Pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

Susține blogul cu un share:

Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa implementezi acesti 4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri. Sansele de reusita pot fi marite cu mult, daca respecti acesti 4 pasi!   

1. Fii fericit cu ceea ce faci Deoarece inceperea unei afaceri necesita un volum mare de munca, ceea ce iti va ocupa mult timp, ar fi bine sa iti si placa ce faci. Deschiderea unei afaceri trebuie sa te faca mandru ca poti aduce impreuna oameni talentati si ca poti crea ceva ce va aduce beneficii in vietile altor oameni. In fond, un om de afaceri nu este cu mult diferit de un artist.

Atunci cand incepi o afacere e ca si cum ai avea o panza alba in fata pe care poti picta orice iti place, dar astfel incat sa impresonezi oamenii, in cazul de fata clientii.  

2. Produsul/serviciul tau trebuie sa iasa in evidenta Indiferent daca vrei sa vii pe piata cu un produs, un serviciu sau un adevarat brand, nu este usor sa faci in asa fel incat compania ta nu doar sa supravietuiasca, ci chiar sa prospere. Pentru asta, trebuie sa faci ceva complet diferit.   Ar fi bine sa te uiti la cele mai de succes afaceri din ultimii 20 de ani si sa adopti modelul. Microsoft, Google si Apple, de exemplu, au intrat intr-un sector in care nu mai fusese nimic facut si l-au inovat in permanenta. Aceste companii sunt acum printre fortele dominante.  

3. Da-le un motiv de mandrie angajatilor tai Ca sa poti face ceva trebuie sa ai o echipa alaturi de care sa poti lucra, sa poti sa-ti cresti afacerea. Daca angajatilor tai nu le place ceea ce faceti impreuna, acest lucru se va resimti in rezultate. Asa ca stimuleaza-i si arata-le ca au pentru ce si de ce munci.

4. Marketing si leadership – nu le uita! Ca lider, trebuie sa fii un foarte bun ascultator. Trebuie sa stii exact ce vrei sa faci, insa nu trebuie sa impui acest lucru. De altfel, nimeni nu trebuie sa-si impuna ideile sau sfaturile, chiar daca este vorba de un simplu angajat sau un lider sau daca ideile sunt bune sau rele.   Asculta-ti angajatii, atrage-ti oamenii de partea ta si invata de la ei. Ca lider nu trebuie nici sa eviti sa-ti lauzi oameni. Tine cont insa si de un alt aspect: niciodata nu critica deschis oamenii si nu-ti pierde cumpatul si intotdeauna lauda-i generos pe angajatii tai pentru munca bine facuta. Oamenii nu au nevoie sa li se spuna pe un ton aspru atunci cand au facut ceva gresit, deoarece de cele mai multe ori ei o stiu si ei. O companie ar trebui sa fie cu adevarat o familie si sa intelegi ca fiecare angajat in parte are tipul sau de personalitate.   Un bun lider nu ramane blocat in spatele unei usi inchise. El merge din birou in birou, cu o agenda in mana, pentru a nota eventualele nelamuriri sau idei bune care apar printre angajati. Facand acest lucru nu doar ca te vei apropia de angajati, dar iti vei tine in frau toate problemele ce ar putea sa apara.   Cand construiesti o afacere de la zero, cuvantul cheie pentru mai multi ani este „supravietuire”. Asa ca, pentru a-ti putea plati facturile, trebuie sa lupti. Iar daca pe parcurusul drumului catre succes ti se pun piedici, nu dramatiza: poti sa o iei de la capat.   Succes! 


Susține blogul cu un share:

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *